Friday, February 23, 2007

يا حلولى يا حلولى

النهاردة وانا عند خالتو, دينا بنتها كانت قاعدة على الكمبيوتر كعادتها 0000
وكانت بتقولي أعملك ((بلوج)) معايا يا مروة
قلتلها وماله يا دينا بس ياريت تذودي السكر,و لاقتيهم ضحكوا00
فبصراحة حسيت بإحراج فحاولت أصلح الموقف فقلتلها خلاص يا دينا هاتي معلقتين وتعالي ناكل
هي أم علي عندكم اسمها بلوج
ولاقتيهم بردوا بيضحكوا 00
ولاني نبيهة وسريعة الفهم فأنا عرفت طبعا أيه هو البلوج
أصل انا عائلتي ديه بتحب الفشخرة وقلت يبقى عمو حامد ((بابا دينا)) جايب لهم 2ك كاجو, بس بقى دينا بتمثل عليا ومسمياه ((بلوج ))
ولاقتيهم برده بيضحكوا بس المرة دي دينا اتخلت عن برودها المعتاد وعينك ما تشوف الا النور !!!!!
المهم فهمت ايه هو(( البلوج)) مايضرش بلوج بلوج, واهو بدل ما أكتب وما فيش يا عيني غير ماما وأحمد هما بس اللي يسمعوني أحب أنتوا كمان تسمعوني وطبعا هتسألوني بابا ما بيسمعنيش ليه
لأنه مؤمن إني موهوبة فا مبيحبش يضيع وقتوا معايا ههههههه ما علينا
المهم اني سعيدة جداا اني بقى عندي بلوج على الاقل هاكلمكم عليه
يااحلولي ياحلولي بقى عندي بلوج يااحلولي

3 comments:

Dina Samaha said...

احنا عيلة بنحب الفشخرة ..ماشى يا مروة.. اول القصيدةكدا
ربنا يستر
عامة انا شايفة فعلا انك موهوبه زى
باباك بالظبط هههههههه

لا بجد,,وانا اصريت انك تعملى بلوج لانى واثقه بانك عندك حاجات كتير تقوليها وجواكى حاجات حلوةاوى فيكى لازم الناس تعرفها ..

بس استغلى النقطه دى صح..اهم حاجه انك تعبرى وتقولى كل اللى جواكى وتستغلى موهبتك فى ملاحظه الاشياء والكتابه عنها
بالتوفيق يا جميل

Anonymous said...

مبروك يا مروة علي البلوج
تدوبية في عرق العافية بقي

واضح ان من البداية انك هكتكوني بلوجر جامد جداً اما عن الموهبة فا انا متاكد انها موجوده بالفعل بس طلعيها وعبير عنها زي ما قالت دينا

محمد عبد العاطي

Hanan Mohammed said...

مبروك يالالا عالبلوج.بجد انتي اسلوبك تحفه والله ببقي قاعده بقراه وانا بموت من الضحك
وانا طبعا مع راي دينا...احنا عيله بتاعت فشخره يالالا..اخص عليكي

وانا متاكده ان البلوج بتاعك هيبقي جامد مووووت ان شاء الله